Sunday, January 24, 2010


Angkuh Hentikan Ceramah Anwar


Ceramah Anwar bersama Tan Sri Khalid dan Dato Mahfuz Omar di Kerinchi malam tadi dihentikan dengan cara yang paling angkuh oleh pihak polis. Ketua Polis Daerah Brickfields ACP Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid telah menaiki pentas tanpa sebarang amaran dan terus mina program dihentikan.

Pemuda Pas menganggap ini cara yang biadap dan tidak sopan. Jika dalam demonstrasi sekalipun, polis biasanya akan menggunakan pembesar suara meminta supaya bersurai, kemudian memberi tempoh tertentu untuk orang ramai bersurai. Jika tidak begitu pun, biasanya pihak polis akan memanggil pengerusi atau sesiapa berkenaan di pentas mohon ceramah dihentikan, atau boleh juga ACP ini minta dari bawah pentas supaya Anwar menghentikan ceramah.

Ini terus mara dengan laju naik ke pentas minta dihentikan. Ini tindakan belagak sombong untuk menunjukkan kuasa. Anwar terus menghentikan ceramah, tidak berkeras dengan polis. Nasihat kami kepada ketua polis ini, "Wahai ACP Wan Abdul Bari, kamu baru bangkit daripada kesakitan, kamu akan mati suatu hari nanti dan kamu akan mengadap malaikat seorang diri. Pangkat dan kuasa kamu tidak boleh dibawa ke dalam kubur. Di sana jika manusia yang dizalimi di dunia ini oleh kamu atas dunia dahulu tidak memaafkan kamu, jawablah kamu seorang diri dengan malaikat. Jangan terlalu angkuh, FRU tidak boleh membantu kamu dikubur. Insaflah, jadilah seorang beriman.

0 comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin