Saturday, April 3, 2010


Labels:

Larang Pakatan Guna Dewan: Raja Nong Chik Berbohong Di Parlimen


Ahli Parlimen dilantik (bukan dipilih rakyat) Senator Dato Raja Nong Chik telah diasak oleh Dr Lo Lo Ghazali (Ahli Parlimen Titiwangsa) dan Yb Nurul Izzah Anwar (Lembah Pantai/dipilih rakyat) dalam sesi pergulungan Parlimen minggu ini. Dia yang berucap atas kapasiti menteri Wilayah disoal berkaitan serkatan kepada Yb Pakatan dan parti-parti selain BN untuk menggunakan dewan orang ramai dan pelbagai kemudahan awam milik DBKL. Jawapannya, mereka tidak halang tapi benarkan.

Berbohong. Di Lembah Pantai sahaja, tempahan kita untuk gunakan padang Futsal ditolak atas desakan politik. Tempahan pentas DBKL yang dibuat dua bulan awal dibatalkan kerana sangkaan mereka program hiburan yang hendak dilaksanakan itu ada kaitan dengan pembangkang dan pembangkang akan gunakan untuk kempen dengan membuat ceramah politik. Ini pembohongan kerana buktinya tidak ada ceramah poliik dimalam Nur Kasih yang dibuat ngo.

Begitu juga dengan campur tangan Nong Chik dalam usaha menutup Pasti di Lembah Pantai dan menyuruh dihantar pelajar ke Kemas yang tidak rama pelajar. Ini bukankah sekatan? Oleh itu Pemuda Pas Lembah Pantai istiharkan Raja Nong Chik pembohong besar.

Persidangan Umno Bahagian boleh pula dibuat di dewan Pusat Komuniti DBKL. Umno juga menggunakan masjid Ikhlasiah untuk program politik. Umno menggunakan later head masjid unuk dapatkan kemudahan logistik DBKL untuk program mereka di masjid. Umno juga mengusahakan untuk merampas mana-mana jawatankuasa masjid surau yang dikuasai oleh orang-orang bukan Umno. Ya Nong Chik, anta Khaaazib! Kamu pendusta. Saya mahu tanya Nong Chik, asjid mana yang kamu solat jemaah setiap hari di Lembah Pantai ini? Jika solat berjemaah di masjid pun malas, usah belagak sombong untuk kuasai masjid.

Kesimpulan mudah, sememangnya Menteri Wilayah ini dan DBKL diskriminasikan Pakatn Rakyat dalam menggunakan harta awam. Ingat! Kami bukan peminta sedekah yang mahukan percuma dewan ini. Kami mampu untuk menyewanya dengan duit kami. Bukan seperti Umno yang menumpang pejabat hanya di bangunan Kema milikkerajaan dibina atas duit rakyat.

0 comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin